keskiviikko 2. marraskuuta 2016


Markkinointisuunnitelma




1) Mikä on markkinoinnin tavoite? Saada yläkoululaiset kiinnostumaan Savon ammatti- ja aikuisopistosta ja saada heidät valitsemaan sen jatko-opiskelupaikaksi. 40-50 aloittavaa opiskelijaa syksyllä.




2) Keitä asiakkaasi ovat? Pääsääntöisesti yläkoululaisia mutta myös aikuisopiskelijat. Lähikuntien yläkoululaiset.




3) Kuinka saavutat asettamasi tavoitteet?


a) Kohderyhmä tarvitsee heitä kiinnostavan ja monipuolisen jatko-opiskelupaikan joka valmistaa heitä hyvin työelämään. Kohderyhmä ei välttämättä osaa päättää mihin kouluun haluaisivat joten meidän tehtävä on saada heidät innostumaan meidän koulustamme.

b) Kaupan alalla on tarjota työtä kattavasti, työ on monipuolista ja opiskelija voi suuntautua eri poluille. Myös ammattikoulun jälkeen on hyvät mahdollisuudet vielä jatkaa opiskeluja korkeakouluissa. Kaupan ala valmistaa moniin eri ammatteihin ja opettaa ihmisten kanssakäymis taitoja.

4) Mitä markkinointi keinoja käytät? Facebook ja Instagram olisivat ehkä parhaat keinot tavoittaa yläkouluikäiset. Koteihin olisi hyvä lähettää uutiskirjeitä koulusta. Iisalmen sanomat Kiuruvesilehti yms. olisivat hyviä lehtiä laittaa mainos koulustamme tai tehdä lehtijuttu. Radiomainos saattaisi myös tavoittaa nuoria. Myös se että opiskelijat kävisivät yläkouluissa kertomassa Savon ammatti- ja aikuisopistosta.




5) Kuinka tuotteesi/palvelusi asemoituu markkinoille? Lähikunnista on helppo tulla tänne koska koulu on lähellä ja linja-autot kulkevat. Koulu ei ole suuri joten opettajat tulevat tutuksi ja kouluun ei voi eksyä tunnelma ei myöskään ole levoton koska oppilaita ei ole niin paljon kuin suurissa kouluissa.




6) Millainen on tuotteesi/palvelusi luonne? Iloinen ja rento. Työelämään valmistava mutta joustava.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti