1. POHDI JA KIRJOITA:
a) Mihin tarkoitukseen ulkomainontaa käytät? Mitä haluat saada sillä aikaan? Kuinka tämä osuus toteuttaa aiemmin laatimaasi markkinointisuunnitelmaasi? Mitä haluat mainoksen nähneen ihmisen tarkkaan ottaen tekevän? (Soittaa, menee verkkosivustolle, tulee liikkeeseen vai mitä?)
- Haluan saada ihmiset kiinnostumaan Sakkysta ja käymään Sakkyn verkkosivuilla ja lopulta hakemaan kouluun.
b) Kerro yhdestä kohderyhmän jäsenestä, millainen hän on ja mitä hän kokee tärkeäksi; työ, vapaa-aikaana, perhessä, hänen asenteensa, arvot ja tapaan ajatella jne.. Päätä sitten, miten kerrot tuotteen / palvelun hyödyistä HÄNEN ELMÄNSÄ KANNALTA ulkomainonnassasi?
- Kohderyhmän jäsen on hieman hukassa oleva nuori joka ei tiedä vielä minkä ammatin haluaa ja minne kouluun hakee. Mainoksessa lukee 'koulutus tekee hyvää' ja se saa kohderyhmän jäsenen miettimään mitä tämä haluaa. Värit houkuttelevat ihmisen lähelle ja katselemaan mainosta tarkemmin.
2.
A. paketti
B. Slogan yms. tulevat Sakkyltä.
C. Fontit: Myriad Pro, otsikko: Bold Condensed Italic, Leipä: Italic
D. Otin väripaletin värit Sakkyn nettisivuilta. Käytin värejä koska ne ovat koulun teemavärejä ja tuosta värimaailmasta tulee heti Sakky mieleen.
Excel taulukko: https://drive.google.com/open?id=0BxOoKyLmt7J3bVh1bDJtbXVmeVE
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti