torstai 17. marraskuuta 2016

Minun verkkokauppani markkinointisuunnitelma

1. Tuoteryhmät; mitä tuotteita myyt: Naisten kengät


2. Kohderyhmän jäsenen esittely: kenelle myyt: Nuoret naiset

Tainan tehtävä:
Toteutus powerpoint ottamalla huomioon kaupan ilmeen.

1. Nykytilan analyysi
-tuotteet, palvelut ja asiakkaat
-pääkilpailijat
-swot-analyysi, missä ollaan hyviä ja missä parannettavaa, mitä mahdollisuuksia on tulevaisuudessa ja mitä uhkia

2. Tavoitteet
-edellisten analyysien pohjalta valitaan tavoitteet, miten markkinoidaan ja kehitetään verkkokauppaa
-tavoitteet voivat olla määrälläsiä (€, asiakasmäärä) myös välitavoitteita, kuten tyytyväisyys, huomioarvo, mielikuva kaupasta

3. Käytännön toimenpiteet tavotteiden saavuttamiseksi
-mitä tehdään ja milloin?
-mitä markkinoinnin keinoja käytät ja milloin (aikataulu vuoden ajalle)
-arvio mitä tulee maksamaan

4. Seuranta
-miten voit seurata, miten käyttämäsi toimenpiteet vaikuttivat

1. Kilpailijat: Kaikki naistenkenkiä myyvät verkkokaupat esim. zalando on nyt todella suosittu.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti